Thursday, November 1, 2012

"Perjalanan jauh tak ku rasa, kerna hati ku melonjak sama"!!!!


 

Ambooiiiiii banyaknya duittt. banyak duit ke banyak kertas jer dalam bag duit aku neh?? hehehe. Alkisah, maka terjadilah satu cerita kenyanyukan aku yang tak bertempat tuh. tepat jam 2.3o ptg aku buat keputusan nak pergi ke Parit Buntar. daripada rumah aku lebih kurang 30 minit jugak la. lama weh. Kematu semua perkara. apakah?? hehehhe. Aku pun bernyanyi2 riang sambil bawak motor sensorang aku. kawan2 aku semua kerja. yang tak kerja sibuk nak amek anak2 balik sekolah. al maklumlaaa ...huhuhu

Niat di hati aku, aku nak pergi bank islam! Ewahhh macam banyak duit jer kan ?? kalau sebut pasal nak pergi bank neh. hihihihi. arghhh peduli. dalam kegirangan aku sengsorang tue. sekejap nyanyi lagu aishah sekadar di pinggiran sekejap nyanyi lagu ct nurhaliza, gemilang dan sekejap2 nyanyi lagu negara ku. eh? huhu. tengok? betapa cerianya aku! huhuhu

Lebih kurang 30 Minit aku pun sampai ke Bank. hadoi. sakit pinggang, usus, pankreas dan bulu dada aku. ha? huhuhu. aku pun korek2 bag yang aku gantung kat leher. korek punya korek. eh?? asal neh? mana pergi?Eh? tak der pun? haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Alamaaakkkk!!! aku tertinggal bag duit aku lerrrrrrrrrrrrr kat umah!!! dan aku dah ada depan bank! huh!. rasa macam aku nak meraung2 jer kat jalan tuh. rasa macam nak buat2 gila. biar semua orang pandang aku! huh! dah ler perjalanan tu jauh. tertinggal bag duit. ic. lesen dan segalanya! 

aku pun cepat start motor. balik! huhuhu. kank ada yang tangkap aku tak da IC mcm neh dorang kata aku warganegara amerika pulak. mlas ler aku! huhuhu.

kbai! selamat malam semua huhuhu

27 comments:

Nur Nainis said...

hahaha..ingatkan nak raya lagi, balik kampung..Sabor jelah..saya pun selalu lupa macam tu juga..hehe.

Miss N™ said...

aiyokkk..! nape lalai sgt ni cik sue oii..!

kalau de roadblock mcm mana..? haaaa...bahaya tu..!

ape perasaan bila mengunggang motosikal tanpa lesen..? takut tak..heeee. :)

iamcikmisi said...

hahahahaa ! klakar .. biase dah camtu ..syok2 mnuju kedai, arghh, duet lop bleh trtinggal.. malu sih ..hehe :P

dEdEQ dE wIshEs said...

ANAK DARA JD MINAH INDON KEJAP ERK ? HEHE .. ADOI .. AMIK PENGAJARAN TAW .. SBLUM KUA UMAH .. CHEK PE YG PNTING DLU .. <3

Aimacomel said...

alahai, konfiden betul nk g amik duit last2 memang amik duit. tp kat rumah la.. hehe, mohon sue bertabah ye =)
pernah jgk sekali dua terjadi kat diri sendiri. tp bukan tinggal beg la. tinggai kunci rumah kat ofis :)

OKje said...

Tu la..... banyak sangat berangan...he..he... tah pape pikir agaknya tuuu...hu...hu...

Mrs Velentine said...

ni sebab terexcited sgt lah tue

Unknown said...

haha. Jadi PATI sekejap sebab tak dokumen tu semua.

Unknown said...

haha... boleh pula tertinggal beg duit....

pak polis! ini ada sorang pendtang tak tau dari mana ni.mohon pak polis siasat dia. :P

Nizam Ijam said...

beraya sakan :)


saya dah update..
selamat hari raya aidiladha

Nurul Husna Mohd Hassan said...

ala tak sempat akak nak call pak polisi. hehe

Nisa Greennnpanda said...

adeh.. sian kat sue, huhu~...

aku HaniAsyira said...

pergi penat2 takda lak kan.. memang sakit ati je kan..

dariilhamkehati said...

hahaha . CP pown salu camtuh ...

Mummy MM said...

Salam, saya pemenang tempat ke 9 GA Syoknya Raya By Nurul Aini, saya menang Promote blog

Cik Itah said...

nasib baik tak kena tangkap jadi warganegara amerika hihi :)

o.O said...

haha~ mciannya dia.. mesti bengang giler kn..

ELFarahin said...

Tagged! ^^
http://sujuelfarahin.blogspot.com/2012/11/segmen-2nd-anniversary-giveaway-by-qcey.html

blog usang said...

saya pun pernah berlaku juga..dah la beratur lama dan panjang...sampai di depan mesin ATM...dompet pula tak bawa...

Unknown said...

warga amerika eh???? huhu.....dahle jauh sampai kematu..leh lak tertinggal....
xpe, lepas ni mesti jd lebih berhati2 kan????/

Unknown said...

Hahaha...Wilma p;un pernah kena :-)
Wilma lagi teruk, nak keluarkan duit di ASB...Sudahlah ramai orang di bank...Sekali pergi kaunter, IC lupa...Sakit hati + tension dah time tu...Terpaksa pergi besoknya...Tapi, pergi lain bank...Malu bah dengan orang di kaunter tu...Sudahlah handsome...Hehehe...

Kira Sakura said...

hahahahahahahaha nie mesti awak berangankan cik paiz yang tertinggal semua menda kihkihkih :p *bukan nak simpati kan gelakkan lagi ada :p

Nor Zilla Sensei said...

muda2 lagi dah lupa ni..haishh

s h a said...

adoila...boleh plak macam tu kn.kte pon pnah jadi cmtu.dah excited nk beli barang.seb baik cek dl bawak duit x sebelum amek barang. ;)

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

Hahahah ! Entry awk ni semua lawak2 , kalau boleh , Yana nk gelang guling tertonggeng sambil korek hidung tahuk ! hahaha!

AnneRaini said...

ni mesti byk mkn semut ni...hehehe

Si Matatajam said...

Alahai. Naya punya kes tu..bila dh sampai baru nk perasan...apa la. Yg mengganggu fikiran tu yek..

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com