Wednesday, September 19, 2012

gatalnyaaaaaaaaaaaaa!!!


 

Gatal yang aku maksudkan bukan gatal miang tuh. bukan jugak menggatal dekat sabah tuh. yeke? sabah ke sarawak? aku pun dah lupa. gatal yang aku nak cakap neh adalah gatal badan2 aku neh sebab alergik! huh! tensen. korunk tahu alergik tu hape? dulu aku pun tak tau. aku baru je tau sejak beberapa dekad neh. sumpah aku stress!

 alergik tu alahan. nama saintipik lain aku tak tau. cuma yang aku tau sekarang neh aku gatal. hadoiii. aku menaip entry neh pun sambil tergaru. kalau orang nampak mesti dorang kompius. sapa yang menaip tuh??nampak cam orang? tapi napa tergaru-garu macam beruk? * beruk jugak dapat nama! huh! jap2 nak garu belakang jap!

sambung~adoiiiii. tahu tak aku alergik hape? aku alergik buah rambutan! hukhukhukhuk. buat lawak?? huh. tak da masa nak buat lawak. masa aku lebih banyak tertumpu untuk menggaru neh. dulu aku boleh jer makan buah rambutan neh. tapi sejak akhir2 neh aku tak boleh makan. bila aku makan mesti aku gatal-gatal paling teruk kat kawasan mulut aku. bibir akan kemerahan dan bengkak!

dah tahu gatal pun makan lagi??? aku teringin sangat weh. aku makan pun sebijik jer. tak sangka sebijik pun jadi cm neh. memang laa kawan aku yang nurse tu dah pesan. kalau dah tau alergik janganlah makan. dia kata ada pesakit dia yang meninggal sebab alergik! takut!

Korunk ada alergik?? Jom kongsi dengan aku korunk alergik apa?selalu kalau korunk kena korunk buat apa?? cer citer?

21 comments:

Everything's Everythings said...

wahhh ye ker? ;O
smpai boleh meninggal bahaya juga eh..
Aku tak pasti apa yg aku allergic owh rasanya udang kot.. tapi aku ni selalu je makan udang hak2

THE AUTHOR said...

Aku tak der alergik tapi suka menggatal...hahahahhaha
Tapi anak aku ada alergik tak ler makan udang ..nanti tembam2 satu badan..mula2 jadi suspek panik aku dibuatnya..sekarang ni selamba ajer..sapu krim dah ok..ahaks

Himawari Mirsada said...

dear..cpt g klinik,hehe

OKje said...

Siannya Sue..... OKje tumpang kesian lah ni... nak tolong, jauh...tapi serious ...OKje tak pernah dengo pulak alergik rambutan... kalau seafood tu adalah jugak....

nak buat cam ne ek...go klinik..kasi cucuk, bolehlah reda sikit kot!!! atauuuu makan sebakul rambutan he..he...

opss..ehem..ehem... sori Sue OKje terlepas ....tergurau pulak...

gi kliniklah boleh dapat MC!

Unknown said...

rambutan saya pantang..

pantang nampak, mesti makan.. :)

Ezad Skytech said...

kena alert la pasal ni...kalau kita ada alergik...cuba jauhkan diri dari makan benda yg kita alergik tu...takut makin melarat pulak nanti..

> salam perkenalan...singgah dari blog MKsyahir:D

Nisa Greennnpanda said...

dh3.. jgn mkn rambutan lg ye..huhu~..

Unknown said...

la kesiannya alergi..
jangan makan rambutan dah lepas ni..
ingat tu~~

Ayue Rejaluddin said...

Tak penah dengar lagi orang alah kat rambutan ni.......
Pape pun take care okay....

izzati_bloging said...

adakah sebab rambutan berambut ?? hahahaha
zati pon ada masalah allergik aka resdung yg kronik.. time gatal tu mmg tak tahan.. btw cpt2 pi date dgn doc kalo sakit... :)

diba said...

alolo..ciannya.kne beringat pasni..hu

Kekzamanis said...

Betullah, menggatal kat Sabah.. Family angkat MM kat sanalah.. Hehe..

Erm, MM ni taktau lah ada alergik ke tak.. Tapi yang MM perasan, MM takleh makanan yang terlalu berminyak.. Kalau makan jer, abislah idung gatal2.. Gatal sampai berbekas merah & lebam kat ujung idung tu macam badut..

Dia punya kesan lebam tu akan stay sampai 2,3 ari baru ilang.. Huhu..

Lain2 yang buat idung MM gatal, karbon & angin petang.. Kalau baca suratkhabar memang siaplah.. Menjawapler berhidung badut berhari2.. Sebab tu MM jarang baca suratkhabar.. Kalau baca pon secara online jer.. Huhu..

Cik Itah said...

sedapnya rambutan ..rugi orang yang alergik ehehe :P

p/s : Menggatal dekat Sabah, saya confirm pasal tu sebab saya orang Sabah hehe:D

Unknown said...

aku kalo makan udang alamatnya menggaru la jawabnya..tu semua resdung punya pasal huhu

Momo said...

errr... menggatal tu kat sabah la syg.. ;p

resdung tu kire alergik ke??? doktor tak bagi aku main binatang berbulu2..tapi still aku dok ganyang kucing2 aku...

tengok la tahap kealergikan tu gaban mana..tapi kalau kes ko tu... kalau nak tahap beruang nak makan, makan satu sudah..

nak sihat ke nak sakit?????


p/s: meh sini aku korek telinga katon tu..aku suka korek telinga.;p

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

Yana rasa takde kot , Yana tak alergik dengan pape pun .. alergik dengan habuk ada laa , haha . kalu ada habuk sikit , mula laa bersin beriban kali , then selsema.. pastu lelangit gatalll . Kalau bab makanan .. takde alergik just stengah je makanan yg tak lalu , tapi tak alergik , hahaha . :3

Mrs Velentine said...

menggatal kat sabah....hehehe

diari farisha said...

sedap tuh rambutan..hihi..alergik xde lagi skang tapi alergik bile ade sale!!!

Kira Sakura said...

makan la rambutan tue lagi jadi bibir anjelina jolie kang haaa baru tau. degil!!!

buat masa la kami tatau apa yg kami alergik sbb kdang2 lepas mkn mata gatal makan ape pun tatau huuu

ayut said...

so far elergik tu tak dela kot..gatal biasa je la..menggatal + meggedik pon ad la jgk.hahahah :)

Unknown said...

wahhh.. buat mottan?? baru gak dgaq ni.. i alergik cuaca panas..hahaha... nanti naik bintik2 pastu tergaruk2 la.. hahaha... aiseymen.. dok malaysia la... jadi bertahan ja la.. kena doakan ujan... kikiki

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com