Sunday, March 27, 2011

aku dan internship kaunseling~




terbayang2 sekolah...


9 mei 2011 semakin hampir ...
hari2 yang tinggal ini semakin mendebar dada aku ney
rasa macam nak pecah pun ada...
nak meletop pun ada memikirkan praktikum yang hampir tiba..

antara prkara2 yang aku duk pk2 :

1) masa mula2 nak masuk sekolah tu nak p mna dulu? nak jumpa pak guard dulu ka? bilik guru ka? pgtua ka? mcm mana?
2) kalau aku p blik pgtua then pgtua tak dak? org2 ats semua tak dak? aku nak lapor diri kat sapa?
3) masa nak lapor diri aku nak ckp apa? nk wat mcm mana? nak sntiasa angguk ka? sntiasa snyum ka? atau sntiasa brckap??
4) bila semua dah stle aku kena g beramah tamah dgn smua cikgu ka? kena p pusing satu bilik guru sambil angkat tgn dan snyum. dan berkata " saya cikgu prkatikum baru kat sini" hehehe
5) pastu2 dgn budak2 mcm mana plak? kalau terpksa gnti kelas aku nak kena wat apa? nak kena ajar bm ka? nak wat ice breaking " okayyy semua murid bekumpul ikut bil adk brdik msig" tak kan laa kot? huhuhu
6) nt dalam bilik kaunseling semua dah penuh aku nak wat keja dan laporan kat mana erk?? kat meja depan? hurm kat lantai atau kat mana?
7) kalau g kantin nanti macam mana? rasa segan plak bila nak makan sama2 ckgu kat sana yer laaa tak stndart aku nak cikgu pelatih ajer...huhuhu
8) mcm mana nak handle cikgu yang berlagak2 ney jumpak pun tak mo senyum patutke aku tak snyum balik? ataupun aku kena wat2 hipokirt aku amek ati dye??
9) mcm mana kalau memg betul aku tak dak klien?? tak dak sapa nak jadi klien aku? huhuhu
10) pakaian plak? aku nak pakai mcm mana ney??


huhuhuhuhu termimpi2 dahhh...laluan2 yang akan dilalui..

huhu memg banyak persoalan yang jadi persoalannya dan hanya akan terjwb bulan lima nanti..kadang2 rasa macam tak sbq nak wat semua tu nak jadi cikgu tapi kdg2 nebes sebab yer laaa kurang persediaan dan macam2 lagi laaa kuranggg..huhuhuhuhu

No comments:

 
HALF EDIT BLOG:jiakreatifelt.com